Rozdział 4

Pierwsza Przyczyna

Boga można nazwać Pierwszą Przyczyną.

Jednak czy Pierwsza Przyczyna ma jeszcze „Swoją własną” przyczynę?

Stawiam takie logiczne pytanie, gdyż wszystko, nawet wszechświat, powinno mieć swoją przyczynę.

Naukowo wszechświat opisywany jest jako czasoprzestrzeń, gdzie wszystko jest ze sobą powiązane, tworząc łańcuch przyczynowości.

Jednakże w stanie poza czasem i przestrzenią, w którym nie upływa czas i nie ma punktów zaczepienia, taki łańcuch przyczynowości nie działa.

Ponieważ Bóg istnieje poza czasem i przestrzenią, to nie podlega zasadzie przyczynowości funkcjonującej tylko w czasoprzestrzeni. Nie ma zatem „Swojej własnej” przyczyny. Reasumując, Bóg jest Bogiem doskonałym, absolutnym i niemającym ani początku ani końca, a zatem nie może mieć żadnej „Swojej” przyczyny.

Sam jest absolutną Pierwszą Przyczyną.

 

Dla uzupełnienia tych stwierdzeń odsyłam do poniższych rozdziałów:

Rozdział 5:  Stwórca – Byt Pierwoistny

Rozdział 6: Wszechmoc - Energia Pierwszej Przyczyny

Rozdział 7: Wszechświat tkwi w Bycie Pierwoistnym

Rozdział 8: Doskonałość Boga

Rozdział 9: Bóg - Absolutne Dobro

 

 

 

 

 

 

Essenceizm -

Analityczny system dla zrozumienia istnienia Boga, świata duchowego i wieczności człowieka

 

Ta strona internetowa przedstawia treść książek o systemie analitycznym essenceizm, który ukształtował:

                                                  Teorię Wiecznego istnienia

 1. Essenceizm 1 - “Bóg nie jest z tego świata”zrozumienie Boga

 2. Essenceizm 2 - “My jesteśmy z tego świata” - zrozumienie człowieka

 3. Essenceizm 3 - “Zło jest z tego świata” - zrozumienie zła

 4. Essenceizm 4 - “Wizja nie z tego świata” - zrozumienie świata

 5. Essenceizm 5 - “Wieczność nie jest z tego świata” - zrozumienie wieczności

 6. Essenceizm 6 - “Nieprawdziwi bogowie z tego świata” - zrozumienie roli religii

 7. Essenceizm 7 - “Miłość z tego i nie z tego świata” - zrozumienie siły miłości

    Wprowadzenie:  Zarys Teorii Wiecznego istnienia - broszura informująca o tej teorii